Ponent Coopera

Plataforma de gestió de projectes i inscripcions

Fem visible el nostre projecte! Eines per treballar la comunicació digital d’un projecte de l’ESS

Descripció

Existeixen moltes entitats de l’economia social de Ponent amb molt bon producte i proposta de valor però algunes no dediquen suficient temps i esforços a fer-ho arribar a la seva clientela a través de la comunicació i el màrqueting. L’entorn digital és una gran oportunitat i té moltes opcions diferents per explotar-les segons el teu objectiu o públic objectiu, però cal saber fer servir les eines que la tecnologia ens proporciona per cridar l’atenció i que es fixin en la teva proposta en un entorn d’immediatesa com és l’internet i les xarxes socials.


Cartell
Selecciona les sessions on vulguis participar:

Sessió 1

Fem visible el nostre projecte! Eines per treballar la comunicació digital d’un projecte de l’ESS

Sessió conclosa

31 de gener de 2023

10:00 - 13:00 H

Lloc

Telemàtic

Descripció


Existeixen moltes entitats de l’economia social de Ponent amb molt bon producte i proposta de valor però algunes no dediquen suficient temps i recursos a fer-ho arribar a la seva clientela a través de la comunicació i el màrqueting. L’entorn digital és una gran oportunitat i té moltes opcions diferents per explotar-les segons el teu objectiu o públic objectiu, però cal saber fer servir les eines que la tecnologia ens proporciona per cridar l’atenció i que es fixin en la teva proposta en un entorn d’immediatesa com és l’internet i les xarxes socials. 


Sessió dirigida a: Entitats de l’ESS de Ponent en funcionament que volen reforçar la seva presència online, millorant la seva comunicació digital.


Objectius: Que les entitats de l’ESS del territori: 


- Entenguin la importància que té la comunicació i el màrqueting per al nostre projecte: si no et veuen no existeixes.

- Coneguin les eines principals que tenen a l’abast per cada canal de comunicació dins l’entorn digital i com utilitzar-les adequadament per fer arribar la proposta de valor a la clientela.

- Coneguin maneres de cridar l’atenció enmig de tantes propostes a través de la seva imatge i la seva proposta valor, a partir d’exemples de referència de l’ESS

- Entenguin què és i perquè seria important tenir un pla de comunicació digital realista i coherent amb la seva estratègia, que els faci sempre estar presents perquè la clientela vagi veient que estan actius, notícies, nous productes...


Estructura: Taller teòrico-pràctic que combina l’explicació teòrica amb una part d'exercicis pràctics, així com l’intercanvi de coneixements i idees entre les persones participants i l’ús d’exemples inspiradors.


  • La importància de la comunicació digital i la coherència estratègica per un projecte de l’ESS
  • Principals eines i canals a disposició dels projectes, i aspectes claus per utilitzar-los adequadament. 
  • Bones pràctiques i exemples inspiradors protagonitzats per campanyes de l’ESS. 
  • Part pràctica: La comunicació digital als nostres projectes. Per on podem començar? Com podem millorar allò que estem fent? Exercici pràctic que ajudi als projectes a reflexionar in situ de les seves necessitats o debilitats comunicatives, i començar a pensar en algunes accions coherents amb la seva estratègia.


A càrrec de: Àngela Nicolotti, tècnica de comunicació de la cooperativa Apòstrof.