Ponent Coopera

Plataforma de gestió de projectes i inscripcions

FEMCOOP 2025: Càpsules col·lectives

Descripció

El programa FemCoop està impulsat pel Departament de Joventut de l'Ajuntament de Lleida i Ponent Coopera amb l'objectiu d'impulsar l'emprenedoria col·lectiva i l'autoocupació dels joves mitjançant la creació de cooperatives a través d'un acompanyament personalitzat en la definició del projecte i el pla d’empresaTambé inclou ajuts de fins a 15.000€ dirigits a cooperatives de treball de nova creació o amb un màxim d’un any de vida que desenvolupin la seva activitat econòmica a Lleida i tinguin almenys el 50% dels socis d’entre 18 i 40 anys. Convocatòria oberta fins al 2 d'octubre del 2025.

Tota la informació a: https://femcoop.cat/ 

Enguany, el programa inclou unes sessions al voltant de diferents temàtiques (cultura, audiovisual i comunicació i habitatge) per conèixer diferents iniciatives del territori que ja estan desenvolupant els seus projectes des del cooperativisme i perquè ens comparteixin la seva experiència i expertesa en cada àmbit.

Adreçat a

Persones de 18 a 40 anys de la ciutat de Lleida que vulguin iniciar el seu projecte col·lectiu

Cartell
Selecciona les sessions on vulguis participar:

Sessió 1

Roda de premsa i acte de Presentació de FEMCOOP 2025

Sessió conclosa

25 març de 2025

19:00 - 21:00 H

Lloc

Casa de fusta de Lleida (espai de cotreball)

Descripció

Roda de premsa i acte de Presentació de FEMCOOP 2025 a la Casa de Fusta de Lleida.

After work per presentar les cooperatives creades en el marc del projecte FEM COOP 2024 i presentació del projecte FEM COOP 2025 (imatge, continguts i calendari de la formació i, novetats de l'ajut).

Sessió 2

Mirades cooperatives: explicar el món des de la comunicació i l’audiovisual

Sessió conclosa

6 maig de 2025

18:00 - 19:30 H

Lloc

Casa de fusta de Lleida (espai de cotreball)

Formadora

Ponent Coopera

Descripció

Vols descobrir projectes de disseny, comunicació i producció audiovisual que incorporen una mirada amb valors? Vine a compartir una tarda amb Sarau Estudi i Octubre Cinema, dues cooperatives nascudes a Lleida que combinen creativitat i compromís social. Ens parlaran de la seva trajectòria, com comunicar des d’una perspectiva feminista i també arrelada al territori i com això transforma la seva forma de crear contingut.

 

Si treballes en comunicació, disseny, audiovisuals o t’apassiona el món creatiu, aquesta és l’oportunitat perfecta per conèixer de prop dos projectes que decideixen fer les coses d’una altra manera des del territori i a través del cooperativisme.

Sessió 3

L'habitatge que volem!

Sessió conclosa

14 maig de 2025

18:00 - 20:00 H

Lloc

Oficina d'Obrint Portes

Formadora

Ponent Coopera

Descripció

Una jornada per repensar els espais on vivim!

Us convidem a participar en una jornada molt especial on reflexionarem plegades sobre els espais que habitem i com podrien ser més dignes, justos i pensats per a tothom. La sessió comptarà amb dues parts:

Coneixem els projectes:

Començarem la jornada coneixent el projecte Obrint Portes, i visitarem un dels seus pisos en rehabilitació. En aquest espai, arrencarem també el taller, conduït per Coop d’Era i coneixerem el seu projecte.


Taller amb Coop d’Era:

A càrrec de la Júlia, de Coop d’Era, iniciarem una dinàmica per reflexionar sobre els espais que han estat significatius al llarg de la nostra vida: la nostra llar, el pati de l’escola, els carrers del barri... Anirem ampliant la mirada fins arribar a l’urbanisme, de l'espai públic al privat.

Després, posarem el focus en el pis on ens trobem, per repensar-lo col·lectivament a través de petits grups i pensant si aquet dóna resposta a les necessitats que puguin tenir les persones que podrien viure-hi. També coneixerem exemples reals de dissenys d'habitatge i cooperatives que ho fan diferent!



Vols fer un pas més? Si vols emprendre en el món de l’habitatge, arquitectura, reformes, decoració, etc. en forma de cooperativa de treball, inscriu-te a la jornada! També t’ajudem amb el pla d’empresa i amb ajuts de fins a 15.000 euros per posar en marxa el teu negoci.

Sessió 4

Cultura, territori i emprenedoria col·lectiva! - FemCoop 2025

Sessió conclosa

19 setembre de 2025

18:00 - 20:00 H

Lloc

Lleida Jove - La Palma

Formadora

Ponent Coopera

Descripció

T’agradaria saber com és possible emprendre col·lectivament a través de la cultura? Vols descobrir projectes reals del territori que ho estan fent possible? Amb aquesta sessió del FemCoop coneixerem iniciatives cooperatives de l’àmbit cultural que transformen la societat des de Ponent.

 

Començarem amb una taula rodona amb tres projectes: La Tàpia, SPASA i El Genet Blau. Farem una radiografia del paper de la cultura a Ponent, el seu impacte al territori i les persones, i com emprendre des de la col·lectivitat dins l’economia social i solidària. Tres experiències reals que ens mostraran les possibilitats de fer de la cultura un motor de canvi.

També coneixerem tots els detalls del programa FemCoop i acabarem amb una actuació musical en directe de la cantautora Júlia Cruz.

 

Aquesta activitat s’emmarca dins el programa FemCoop, una iniciativa per a persones que volen emprendre en clau col·lectiva. El programa ofereix acompanyament personalitzat en la definició del projecte i el pla d’empresa i ajuts de fins a 15.000€ per posar-lo en marxa. Més informació a la web a través d'aquest enllaç