Ponent Coopera

Plataforma de gestió de projectes i inscripcions

Itinerari d'adaptació al nou context econòmic generat per la COVID-19

Descripció

Aquest itinerari formatiu, dirigit a les entitats de l'Economia Social i Solidària, pretén esdevenir un espai de reflexió i adaptació al nou context sorgit de la pandèmia de la COVID-19.

Des de Ponent Coopera us proposem un seguit de formacions amb l'objectiu que pugueu adquirir coneixements i eines, que us permetin adaptar la vostra activitat al moment actual, i generar nous projectes per donar resposta a noves necessitats sorgides d'aquesta situació excepcional que estem travessant.  

Aprofitem aquesta crisi per repensar les nostres organitzacions i contribuïm a generar un canvi econòmic i social per fer d'aquest planeta un món millor. 

Cartell
Selecciona les sessions on vulguis participar:

Sessió 1

SESSIÓ1 REPLANTEJAMENT ESTRATÈGIC EN TEMPS DE COVID 19

Sessió conclosa

3 de juny de 2020

10:00 - 13:00 H

Lloc

Formació Telemàtica

Descripció


OBJECTIUS

  • Oferir a les entitats una guia per tal de que puguin portar a terme un procés de reflexió o de replantejament estratègic per a la nova realitat post Covid19
  • Proporcionar eines pràctiques que puguin aplicar en les seves organitzacions per adaptar l’estratègia
  • Analitzar i entendre el context actual, identificant els principals reptes del moment i les principals oportunitats que se’n deriven per l’ESS (extern)
  • Realitzar una mirada cap a la pròpia organització (intern), per garantir que qualsevol estratègia que es desprengui del procés és coherent amb la identitat de l’organització per una banda, i amb les seves capacitats i recursos disponibles per l’altra.
  • Plantejar algunes de les alternatives estratègiques d’èxit que s’estan fent evidents per a les iniciatives de l’ESS. En concret, fer èmfasis en aquelles estratègies que posen en valor els principals avantatges comparatius de les organitzacions de l’ESS, com pot ser la intercooperació, el producte de qualitat i de proximitat, etc.
  • Centrar l’atenció en la intercooperació com alternativa estratègica, i poder-ne entendre’n les claus, de manera que les entitats la puguin considerar: el potencial d’intercooperar en la situació actual, les actituds desitjables per afrontar el procés, etc.

Formació a càrrec d'Andrea Balletbó.
Sòcia de Tandem Social. Llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i té un Postgrau en Agents de Cooperació Internacional, un Màster en Relacions Internacionals i un MBA per ESADE. Responsable de coordinar i executar les accions formatives de Tandem Social.

La formació es farà a través de la plataforma ZOOM.

Sessió 2

SESSIÓ 2 EINES DE FINANÇAMENT COOPERATIU I RECURSOS FINANCERS COVID-19

Sessió conclosa

11 de juny de 2020

10:00 - 13:00 H

Lloc

Formació Telemàtica

Descripció


OBJECTIUS

  • El cicle anual de subvencions.
  • Quines hi ha, com ens presentem, com les justifiquem, quins suports podem tenir.
  • Recursos financers generats a partir de la crisi del COVID-19.

Formació a càrrec de Sabrina Ejarque.
Llicenciada en Economia. Treballadora del Col·lectiu Ronda al grup d’Economia Social, amb 10 anys d’experiència en l’acompanyament en constitució, gestió fiscal i econòmica de tot tipus d’entitats, i des de fa 5 anys especialitzada en entitats del tercer sector. Col·laboradora en formacions d’àmbit econòmic i fiscal amb entitats públiques i socials.

La formació es farà a través de la plataforma ZOOM.

Sessió 3

SESSIÓ 3 PRE-VIABILITAT ECONÒMICA D'UN PROJECTE COL·LECTIU

Sessió conclosa

17 de juny de 2020

10:00 - 13:00 H

Lloc

Formació Telemàtica

Descripció


OBJECTIUS

  • Facilitar eines específiques al projecte empresarial, per tal que es consolidi en bones condicions tècniques i econòmiques.
  • Augmentar les probabilitats d'èxit de la iniciativa empresarial.
  • Contribuir a incrementar l'impacte social del projecte empresarial.
  • Estructura de costos. Identificació i consideracions.
  • Models (o fonts) d'ingressos. Identificació i consideracions.

Formació a càrrec de Jordi Framis.
Soci treballador de Calidoscoop i responsable de l'àrea de comunicació. Especialista en disseny de models de negoci. Estratègia, planificació comercial i Comunicació. Anàlisi de coneixement de clients i mercats. Learn Startup i creativitat i innovació

La formació es farà a través de la plataforma ZOOM.

Sessió 4

SESSIÓ 4 EINES DE VENDA DIGITAL

Sessió conclosa

26 de juny de 2020

10:00 - 13:00 H

Lloc

Formació Telemàtica

Descripció


Com podem vendre a Internet els nostres productes?
 
Aquest curs està pensat per a totes aquelles persones que volen vendre el seus productes a Internet i no saben per on començar. Explicarem com funcionen diferents models de comerç electrònic, repassarem una gran quantitat d'opcions disponibles al mercat i compararem diferents sistemes i plataformes de venda online. L’objectiu és que les cooperativistes tinguin la informació necessària per a decidir pel seu compte quina és la plataforma que més s’ajusti a les seves necessitats.
 
Aportarem la informació necessària per a què cada cooperativa tingui una clara perspectiva de què cal tenir en compte per a vendre online: com crear una botiga online i com gestionar-la, com podem augmentar les vendes, com crear un funnel de vendes... A més a més veurem exemples de bones pràctiques i donarem consells per a vendre de forma digital.
 
(Nota important: En aquesta formació no es tractaran temes de fiscalitat o qüestions legals.)
 
TEMARI

1. On puc vendre: Introducció al comerç electrònic.
  • El comerç electrònic avui. Dades a tenir en compte.
  • Models de comerç electrònic (Marketplace o botiga pròpia)
  • Quin és el millor sistema per a mi?

2. Com vendre? 
  • Com crear una bona experiència de compra.
  • El funnel de vendes.

3. Com vendre millor? 
La importància del packaging

4. Com gestionar una botiga online?
  • Que cal tenir en compte per vendre online.
  • Proveïdors i empreses de missatgeria

5. Com promocionar una botiga online?
Formes d’aconseguir visibilitat per poder vendre més.

Formació a càrrec de L'Apòstrof Cooperativa.
Són dissenyadores, lingüistes, periodistes, programadores i docents que treballem en equip per fer projectes de comunicació social i creativa.

La formació es farà a través de la plataforma ZOOM.

Sessió 5

SESSIÓ 5 GESTIÓ DE LA INCERTESA GENERADA PEL CONTEXT ACTUAL

Sessió conclosa

1 de juliol de 2020

11:00 - 14:00 H

Lloc

Formació Telemàtica

Descripció

OBJECTIUS


Les conseqüències que la crisi que estem vivint està tenint i tindrà a tots els nivells són difícils de determinar, i planteja un difícil repte per als equips de treball. El teletreball ha representat una eina útil per surfejar aquest moment, però al mateix temps ha portat nous reptes. És possible que la cohesió dels equips i els seu rendiment s'hagi vist afectada. Com lidiar amb la incertesa en aquesta situació? Quines dificultats ens estem trobant? Com està sent la tornada a la presencialitat?

El que sabem del cert és que la incertesa ens estarà acompanyant durant un temps, i que haurem d’aprendre a viure adaptant-nos individual i col·lectivament a canvis que poden ser sobtats i que no escollim.

Us volem compartir quines creiem que són les claus per acompanyar els equips de treball en aquesta nova etapa de la crisi en la que estem entrant. Volem donar pistes que puguin ajudar a facilitar situacions difícils que hagin pogut sorgir durant el confinament (sensació d’aïllament, de no tenir horaris, de baixada del rendiment…), com també com aprofitar l’oportunitat que un moment de crisi com el que estem vivint pot representar a nivell creatiu, d’innovació i posicionament.


Formació a càrrec de Sara Carro de la Cooperativa Fil a l'agulla.


La formació es farà a través de la plataforma ZOOM.