La gestió de les nostres entitats: aspectes legals, econòmics, fiscals i laborals del nostre dia a dia
Sessions de consolidació dirigides a entitats de l'Economia Social i Solidària que vulguin millorar la seva gestió quotidiana, incorporant eines de gestió i planificació econòmica, les obligacions legals, fiscals i laborals, així com millorar la comprensió dels documents comptables per tal de reforçar la comunicació amb la pròpia gestoria.
Confirmació d'inscripció
La gestió del dia a dia de la nostra entitat: obligacions, eines i com relacionar-nos amb la nostra gestoria
Confirmació d'anul·lació
La gestió del dia a dia de la nostra entitat: obligacions, eines i com relacionar-nos amb la nostra gestoria
Segur que vols continuar? (si t'ho repenses, i queden places, podràs tornar-t'hi a inscriure)
La gestió del dia a dia de la nostra entitat: obligacions, eines i com relacionar-nos amb la nostra gestoria
26 de abril de 2022
10:00 - 13:00 H
Lloc
Organisme Autònom Local de Cal Trepat
Descripció
Sessió dirigida a: Cooperatives i associacions.
Nivell: Inicial, adaptat a entitats en diferents fases (consolidades, creades o en construcció). Les entitats participants, podran participar també a una 2a sessió de consolidació programada pel 17 de maig.
Format: Sessió presencial (preferiblement). S'oferirà també la possibilitat de connectar-se online, a aquells projectes que no els sigui possible desplaçar-se al lloc de la formació.
Continguts:
- Obligacions legals de la gestió d’una entitat
- Normativa de referència
- Obligacions registrals
- Llei de transparència
- Llei de protecció de dades
- L’assegurança de RC
- Custòdia de la documentació
- La gestió econòmica
- Com fer un pressupost? Ingressos / Despeses
- Com fer un pla de tresoreria? Pagaments / Cobraments
- La comptabilitat: La doble partida / Amortitzacions / Subvencions / FRO i FEPC (per a cooperatives)
- Comptes anuals: Pèrdues i guanys / Balanç de situació
- La gestió fiscal: IRPF / IVA / Impost de societats
- La gestió laboral: Les nòmines / Les obligacions en matèria de prevenció de riscos laborals
- Cooperativa VS associació
La formació serà impartida per en Jordi Escoda, soci treballador de la cooperativa l'Economat, llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració i diplomat en Gestió i Administració Pública. Compta amb formació especialitzada i més de 10 anys d’experiència professional en gestió econòmico-financera, direcció i gerència d’entitats del tercer sector i altres organitzacions sense ànim de lucre.
Confirmació d'inscripció
Anàlisi de viabilitat i interpretació dels nostres comptes
Confirmació d'anul·lació
Anàlisi de viabilitat i interpretació dels nostres comptes
Segur que vols continuar? (si t'ho repenses, i queden places, podràs tornar-t'hi a inscriure)
Anàlisi de viabilitat i interpretació dels nostres comptes
17 de maig de 2022
10:00 - 13:00 H
Lloc
Seu de Ponent Coopera a Lleida
Descripció
Sessió dirigida a: Cooperatives i associacions
Nivell: Intermedi. Pensada per cooperatives i associacions en funcionament al menys 1 any. Idealment, les entitats hauran d'haver assistit a la sessió anterior (programada pel 26 d'abril), o bé tenir coneixements sobre la gestió fiscal, econòmica i laboral de les seves entitats.
Format: Exclusivament presencial i enfocament molt pràctic. Per participar, les entitats haurien de portar un ordinador i els següents documents comptables dels comptes tancats de l’any passat (en cas de no tenir-los, s'hauran de demanar a la gestoria):
- Pèrdues i guanys
- Balanç de situació
- Major comptable
- Sumes i saldos
Continguts:
- Els comptes de la cooperativa
- Com sabem que els comptes oficials de la cooperativa estan bé i no hi ha errors?
- Com sabem com està la cooperativa econòmicament? Anàlisi dels documents comptables i presa de decisions
- L’analítica de la cooperativa
- Què conté un pla de viabilitat?
- Com calcular les hores productes / hores reproductives que fem?
- Com calcular els meus preus/hora dels serveis/productes que venem?
La formació serà impartida per en Jordi Escoda, soci treballador de la cooperativa l'Economat, llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració i diplomat en Gestió i Administració Pública. Compta amb formació especialitzada i més de 10 anys d’experiència professional en gestió econòmico-financera, direcció i gerència d’entitats del tercer sector i altres organitzacions sense ànim de lucre.